Een rijke leeromgeving ondersteunt het pedagogisch project

Een goede infrastructuur is een wereld gewonnen!

We hebben ruimtes gecreëerd waarin gewerkt kan worden zoals bij ons pedagogisch project past:

• leerplekken waar altijd gewerkt kan worden en waar altijd leerkrachten beschikbaar zijn
  • er zijn ruimtes waar leerlingen in kleinere groepen kunnen werken en waar instructie (lesmoment)en verwerking van de leerstof centraal staan
  • overal zijn de juiste faciliteiten aanwezig om te leren, te ontspannen en te ontmoeten
  • met beschikbare mobiele apparaten kan in alle lokalen en overal gewerkt worden
  • er zijn meerdere leerkrachten aanwezig per 'Leerplek'
  • gebruik van geschikte digitale toepassingen

Rijke leeromgeving

Het is belangrijk dat de leerlingen actief betrokken worden bij het leerproces. Om goed te kunnen leren heeft de leerling een rijke, krachtige en betekenisvolle leeromgeving nodig. Het leerproces van de leerlingen wordt optimaal bevorderd.

• Een professionele leerkracht, van wie je kunt leren. Hij legt niet alles uit, maar richt zich op het leerproces van de leerling.
  • Diverse soorten uitnodigende materialen en activiteiten, ook m.b.t. ICT.
  • Verschillende contexten die de nieuwsgierigheid opwekken.
  • Ruimte voor inbreng van de leerling, voor eigen wensen, oplossingen en creativiteit.
  • Ruimte om samen te werken.
  • Mogelijkheden voor experimenten en onderzoek.
  • Ruimte voor verschillende leerstijlen en leervormen.